Thursday, April 21, 2011

12. apa hal?

mood: relax bebeh.. ada gap paper exam 4 hari.
lokasi: malaysia
minom: 7up revive
dengar: dont matter by akon

apa hal? haha.. apa yang apa hal nye? kali ni saya sembang pasal minat saya iaitu amik gambar. oh ye, saya penah terbaca ayat ni. ia membuatkan saya terfikir sekejap.
               "mempunyai kamera bukanlah menjadikan anda seorang fotografer, 
ia hanya menjadikan anda pemilik kamera"
emm.. ada betulnye. dan saya ngaku bukan lah seorang fotografer. saya maseh ag pemilik kamera. yang tak abes lagi explore kamera tu pon. da lama saya inginkan mende alah ni. mende ni jadi impian saya sejak tahun1 kat universiti ni lagi. tapi berpeluang beli masa taun 3. baru sangat pon. mula2 pakai nikon d3000. masa bulan 7 2010. skang ni da tuka ke canon.

masalahnye. apa hal kan? haha.. sebenanye nak cite apa hal saya cukop berminat ngan mende gabak dan merabakkan poket ni. saya akan citekan satu persatu.

cepat lupa.
haha.. iye.. ni sebab pertama. banyak mende yang saya da buat, saya lalui. tapi saya selalu lupa. sayangnye... huhu.. banyak makan semot ah neh.. kenangan tu padam camtu je.. huhu.. pastu, gamba tak de.. haha..

terpesona 
terpesona dengan teknologi dslr ni. haha.. dye leh wat gamba yang cantik2. tapi bila da beli, baru tau yang nak dapat n buat gamba cantik cam orang lain wat bukan le senang. haha..

nak capture mende2 yang cantik
haha.. memang tu ada dalam tujuan asal nak pakai kamera dslr neh. nak amek gamba pemandangan yang cantik, orang yang cantik-cantik, binatang2 yang cantik, suatu moment yang bermakna. haha.. tapi bagi saya, cantik tu sangat subjektif. cantik diluar xsemesti cantik dalam gamba. kan?

nak dipuji.
haha.. nak jugak orang cakap.. uihh.. cantiknye ko amek gamba neh.. haha.. bukan ape, at least satu penghargaan atas usaha kita. agpon, setiap gamba tu maybe datangnye dari view individu tu kan. pernah jugak ada orang penah usha kamera aku dlu. belek2, tengok gambo dalam tuh, pastu cakap, kalo camni gambanye baek tak payah beli kamera besar-besar.. rugi aje.. mak aii.. direct abes.. tu la masalah sesetengah orang kan. tau cakap je. mane ada orang baru2 nak belaja terus nak amek gamba superb. pmikiran skeptikal sesetengah orang yang anggap bila ada kamera dslr, gamba yang diamek mesti kena terus dan semuanya cantik. puihh..

minat 
sebenanye tak lah terlalu minat. cuma, mende ni memberikan satu kepuasan tersendiri je.. bila amek gamba ahli keluarga, member2, sape-sape je kan.. bila dorang suka.. ase cam berbaloi la. ase cam beribu2 hengget tu da berbayar. hehe..

so, tu je la yang dapat diungkapkan. sebab kadang2 orang tanya. ape hal ko beli kamera yang harga riban2 neh.. sanggop berlapar.. sanggop terseksa ikat perot.. haha..

8 comments:

  1. pic ini sangat semat..saya suke
    ulang suare PIC ini
    bukan TUAN pic haha

    ReplyDelete
  2. along suka kalo gmbar along yg smart..hehe..
    jd kamu photograpernye lah ye? hehe

    ReplyDelete
  3. haha.. insyaAllah ada masa.
    boleh.. xda halnye

    ReplyDelete
  4. persetankan apa orang kata..haha..apa yang penting niat..kita nak belajar..bukan nak menunjuk-nunjuk..ilmu itu tak bersempadan..
    tapi kadang-kadang sakit hati jugak orang asyik mengata.
    peace!!
    hahaa.

    ReplyDelete
  5. ai loike..! sume reason tu.. mmg moment tak boleh di beli.. dslr boleh beli.. biar la berhabis pon kan.. n yg penting puas hati..!

    ReplyDelete
  6. gambar santik dan semart..huhu..
    bestnye ade dslr...
    kne start menabung ne..hehe

    ReplyDelete
  7. danial~ haha..apa nak buat. aku budak baru belaja, kalo salah tolong julukkan.. haha

    ruhil~ ye2.. betul tuh.. thnaks btw..

    eiza~ ye2 menabung.. sehari doploh sen. haha

    ReplyDelete