Wednesday, February 11, 2015

50. no answer

pagi ini aku gerak awal ke tempat kerja
bagus
dia bagi masa untuk aku toleh kiri kanan
sampai buat aku terpikir

semasa aku bertenggek atas motor, mencelah celah antara kereta dan lori
sebelah kanan aku seorang lelaki bawa BMW usia awal 40an, kat bahu jalan seorang wanita
berjalan kaki, lingkungan 40 juga.

yang melintas depan aku, di T junction, seorang lelaki cina bawa seorang perempuan di belakang dengan kereta, ada moto di sebelah, dua orang lelaki indonesia agaknya bawak alatan menukang.

terpikir aku satu persoalan yang aku yakin tak da jawapan tepatnya.
beribu orang aku tengok
berjuta orang kat kuala lumpur
berbillion orang kat dunia

ada yang jual nasi lemak
ada yang hantar orang lain ke tempat yang dituju
ada yang pergi siapkan rumah orang
ada yang bersiap untuk g kerja
ada siapkan sarapan
ada yang masih bersemangat sedangkan dia sepatutnya down sebab kena penjara

apa makna hidup bagi kami ini?
adakah kita hidup hanya untuk survival


No comments:

Post a Comment