Wednesday, May 13, 2015

52. maivi

Dulu masa mula-mula aku beli kereta myvi, wani tanya. Nape beli myvi, secara directnye aku jawab, sebab myvi ruangnye kecik, dan kita semakin rapat. Hahah. Jawapan  tu lagi sweet rasanya daripada aku jawab soal financial burden.

tapi jawapan tu tetap ada rasional.

masa trip nak g mencandat sotong kat kuala terengganu awal bulan 5 2015, mulanya ingat nak bawk mak abah. then, akir pun nak ikut jugak. Mak pulak kesiankan cucu sulong dia. So, sardinkan lah semua dalam myvi aku ni.

Abg long (cucu sulong) ni bukan kecik sangat orangnya. susuk dia da macam budak besar jugak. Maka, menyempitlah 6 orang dalam myvi. Dan perjalanan nak ke kuala terengganu daripada KL tu sangat lah jauh. bertolak pukul 11pg dan sampai dalam pukul 8.30 malam. kesian tengok abah terhimpit kat tepi sambil tangan bergayut kat holder atas cermin tingkap tu.

Tapi, alhamdulillah semuanya baik je. Memang betul lah, ruang antara kami sangat kecik dan kami jadi sangat rapat. Untuk perjalanan yang lama tu, 3 generasi keluarga bergurau senda. Kat situ, aku terperasan yang abg long bukan kecik lagi dah. Dah boleh bawak bergurau macam orang besar . Kami bergurau dan bergelak sampai meleleh air mata.

Bila teringat balik, datang satu perasaan lain pulak. sambil senyum senyum. mungkin lebih tepat, bahagia. heh.


No comments:

Post a Comment